hvordan bli en influencer på instagram, snapchat, youtube, tiktok

Cum să devii un influencer

Cum să devii (și să rămâi) un bun influencer?

Poate ai citit articolul nostru despre ce este un influencer și te-ai gândit "hei, vreau să devin un influencer!" sau poate că deja ai început, dar simți că ai nevoie de puține informații suplimentare despre cum funcționează lucrurile? Atunci acesta este ghidul pentru tine. Indiferent dacă vrei să devii ambasador pentru haine, încălțăminte sau alte produse, acești pași te vor ajuta!


Pasul 1: Găsește-ți platforma

Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să decizi pe ce platformă vrei să te concentrezi. Multe dintre influencerii mari de astăzi au atât un cont de Tik Tok, cât și de Instagram, Youtube și multe altele, dar când începi, este mai bine să te concentrezi pe una sau două platforme în loc să încerci să faci totul deodată. Amintește-ți, este mai bine să faci un lucru bine decât să faci multe lucruri pe jumătate!
Iată un ghid pentru câteva dintre cele mai populare platforme pentru influencerii de astăzi și pentru cine ar putea fi potrivite:



Tik Tok: Clipuri video scurte cu un editor video încorporat. Dacă preferi să faci totul pe telefon, aceasta este pentru tine. Potrivită pentru cei care doresc să creeze videoclipuri de dans, schițe amuzante, să împărtășească opinii, sfaturi și cunoștințe care pot fi transmise rapid și ușor.

 

Instagram: Conținut de imagine. Dacă îți plac fotografiile, aceasta este platforma pentru tine. Instagram îți permite să creezi o combinație de conținut de imagine și video, precum și să scrii texte scurte.


Youtube: Videoclipuri mai lungi. Dacă îți place videografia și ai timp să creezi videoclipuri mai lungi care necesită mai multă editare, aceasta este o bună platformă pentru tine. Este potrivită pentru conținut precum vlogging, videoclipuri mai lungi în care vorbești despre diverse teme, how-to-uri etc.


Blog/website propriu: Conținut text mai lung și un mix de medii. Dacă dorești să scrii articole, recenzii și similar, aceasta este o super platformă. De asemenea, îți permite să aduni poze, videoclipuri și text pe o pagină asupra căreia ai control total.

Platforma pe care o alegi poate depinde, de asemenea, de tipul de produse pe care dorești să le promovezi. Îmbrăcămintea este, de exemplu, foarte populară ca fiind ambasador pe Instagram, unde chiar și profilurile "mici" pot obține produse sponsorizate în multe cazuri.


Pasul 2: Găsește-ți o nișă

Află ce tip de conținut îți place să creezi și încearcă să te menții la acest subiect. Este mai ușor să construiești o bază de urmăritori angajați dacă urmăritorii tăi știu ce vor primi dacă te urmăresc. Este vorba de modă? antrenament? mâncare? politică? istoria artei? poze cu câini? Este mai ușor să devii bun în a crea conținut de înaltă calitate și în a obține noi urmăritori cu interese similare dacă te menții la o nișă limitată.

Imagine cu influencerul Mette Jakobsen
@_mettejakobsen_ a găsit nișa sa în fotografiile în aer liber cu câinii săi!

Pasul 3: Investește în echipamente pe care le vei folosi

Nu este deloc necesar să ieși și să cumperi tot felul de echipamente de fotografiat și programe de editare atunci când începi ca influencer. Începe cu pași mici și pe măsură ce vezi nevoia de a-ți upgradă echipamentul, investește în echipamente de înaltă calitate pe care știi că le vei folosi. Acest lucru te poate ajuta să îmbunătățești conținutul tău, să faci mai ușor să produci conținut sau să faci procesul mai distractiv! Ideea este: investește cu înțelepciune și gândește-te înainte de a cumpăra.


Pasul 4: Nu te da bătut!

Nu te da bătut! Odată ce ai început, poate fi demotivant dacă nu obții sute de urmăritori imediat, dar amintește-ți că cei mai mulți influenceri au petrecut mult timp îmbunătățind conținutul lor și construind o bază de urmăritori. Iată câteva sfaturi pentru lucruri pe care le poți face pentru a te menține motivat și pentru a construi o platformă mai mare.


Învățarea de noi abilități

Există o mulțime de resurse online care te pot învăța cum să editezi imagini și videoclipuri, să faci fotografii mai bune și să scrii articole mai bune. Verifică ghidul nostru despre reels și fotografie dacă nu ai făcut-o deja! Petrece timp învățând de la alții și exersează pentru a crește calitatea conținutului tău. Conținutul mai bun oferă o probabilitate mai mare de a obține colaborări cu companii și va atrage în general mai mulți urmăritori. 


Vorbește cu urmăritorii tăi

O parte mare din provocarea de a fi influencer este construirea și menținerea unei relații cu urmăritorii tăi. Vorbind cu urmăritorii tăi în stories, punându-le întrebări, răspunzând comentariilor și mesajelor sunt toate modalități bune de a te familiariza cu cei care te urmăresc și poate chiar de a-ți face noi prieteni.

Familiarizează-te cu alți influenceri

Nu fi timid să iei legătura cu alți influenceri din domeniul tău. Poate fi foarte util să ai alți influenceri cărora să le pui întrebări când începi, și face procesul mult mai plăcut pe termen lung! 


Publică des (că suficient)

Un lucru foarte important dacă vrei să obții mai mulți urmăritori online este să te asiguri că publici regulat. Cât de des ar trebui să postezi depinde de platforma pe care o folosești. De exemplu, un videoclip Youtube va necesita mai mult efort decât o postare Instagram și, prin urmare, poate că ar trebui să postezi mai des pe Instagram decât pe Youtube. Totuși, asigură-te că tot conținutul pe care îl postezi este de înaltă calitate și adaugă valoare (fie ca formă de divertisment, informație sau similar) pentru urmăritorii tăi. Nu are sens să postezi în fiecare zi dacă ajungi să postezi conținut cu care nu ești mulțumit și pe care urmăritorii tăi nu îl apreciază.


Autenticitate și responsabilitate

Nu este un secret că ai și o responsabilitate ca influencer de a fi credibil, deschis și cinstit. Este ușor să distrugi încrederea urmăritorilor tăi dacă recomanzi un produs pe care, de fapt, nu îl placi și pe care nu l-ai folosi niciodată. Dacă ai cumpăra camera pe care ți-a recomandat-o fotograful tău preferat și aceasta s-ar dovedi a face poze proaste și s-ar strica imediat, ar fi greu să ai încredere în influencerul respectiv data viitoare când postează despre un produs. De asemenea, este important să te asiguri că nu răspândești mesaje care pot influența negativ urmăritorii tăi, fie că este vorba de promovarea unor atitudini care pot afecta negativ urmăritorii influențabili, fie de recomandarea unor produse care pot avea un impact negativ asupra lor sau care pot fi de asemenea dăunătoare. Amintește-ți că ai dreptul să spui nu dacă cineva îți cere să promovezi ceva, și nu este niciodată prea târziu să te răzgândești!

Tilbake til bloggen